آواتار Avatars
آواتارها کاراکتر های گرافیکی یا شخصیت های دیجیتالی هستند که افراد را در محیط های مجازی مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی، بازی ها یا جوامع آنلاین به واسطه آن شناسایی می کنند.
طراحان از آواتارها برای شخصی سازی تجربه کاربری با نمایش یک عکس پروفایل یا نماد منحصر به فرد کاربران استفاده میکنند. آواتارها همچنین برای نمایش انواع نقش های مختلف کاربر مانند مشتری یا مدیر استفاده میشوند.
آواتارها در طراحی UI در سالهای اخیر به طور چشمگیری محبوب شدهاند، زیرا راهی سریع و آسان برای شناسایی کاربران، تمایز بین انواع مختلف کاربران و شخصیسازی تجربه کلی کاربر ارائه میدهند. آواتارها به ویژه برای اپلیکیشنها یا وبسایتهایی که تعداد زیادی کاربر دارند بسیار پر کاربرد و مفید است.
انتخاب نوع آواتار برای اپلیکیشن یا وبسایت شما باید بر اساس هویت برند و هدف استفاده از آواتار باشد. از انواع آواتارها می توان موارد زیر را تعریف کرد:
آواتارهای تصویری: این نوع آواتار تصویر پروفایل کاربران را نمایش می دهد. معمولاً در رسانه های اجتماعی، برنامه های پیام رسانی و انجمن های آنلاین استفاده می شود. آواتارهای عکس می توانند به کاربران کمک کنند یکدیگر را بشناسند و پلتفرم را شخصی تر کنند.
آواتارهای آیکون: آواتارهای آیکون نمادهای منحصر به فردی هستند که یک کاربر یا یک شخصیت را نشان می دهند. آواتارهای به شکل آیکون معمولاً در برنامههای تجاری برای نشان دادن نقشها یا بخشهای مختلف کاربر استفاده میشوند. به عنوان مثال، آواتاری که به شکل آیکون یک فرد است که هدست به سر دارد می تواند نشان دهنده خدمات مشتری یا پشتیبان باشد.
آواتارهای کارتونی: از این نوع آواتار می توان برای طراحی پویا و خلاقانه تر استفاده کرد. این دسته از آواتار معمولا در بازیها یا وبسایتهایی که مخاطبان جوانتر را هدف قرار میدهند، استفاده میشود.
هنگام انتخاب نوع آواتار برای برنامه یا وب سایت خود، تصویر برند و هویت کاربران خود را در نظر بگیرید. اگر پلتفرم ماهیت رسمی یا جدی دارد، آواتارهای تصویری یا آیکون مناسبتر هستند. با این حال، اگر پلتفرم شما مخاطبان جوانتری را هدف قرار میدهد، ممکن است آواتار کارتونی مناسبتر باشد. در نهایت، نوع آواتار باید تجربه کاربری را بهبود بخشد و به کاربران کمک کند تا انواع مختلف کاربر در پلتفرم را شناسایی کرده و بین آنها تمایز قائل شوند.