الگوی وارد کردن کد تخفیف

الگوی وارد کردن کد تخفیف

چه کدهای تخفیف از یه حراج فصلی باشه چه یه کوپن، کیه که از تخفیف گرفتن خوشش نیاد؟ با این حال، اگه می‌خواین کاربرا واقعاً از این پاداش لذت ببرن، باید یه تجربه‌ی روان از دیدن تبلیغات و اعمال اونها فراهم کنین. برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان، مطمئن شین که اونها می‌فهمن چطور از کوپن استفاده کنن و چه اتفاقی براش می‌افته — اینکه کار می‌کنه، منقضی شده یا قابل اعمال نیست.

عنصر کد تخفیف رو قابل مشاهده کنین

انتظار می‌ره که صفحات سبد خرید یا پرداخت، یه ورودی کد تخفیف داشته باشن.

یه جعبه‌ی خالی کد تخفیف/کوپن با یه دکمه‌ی بزرگ “اعمال”، می‌تونه کاملاً گیج‌کننده باشه و باعث بشه کاربرا فکر کنن که آیا باید دنبال یه کد بگردن یا نه و به طور بالقوه منجر به از دست رفتن تبدیل‌ها بشه.

با این حال، کاربرا باید بدون تلاش اضافی هنگام اسکن یه صفحه، این عنصر رو ببینن. نشون دادن یه لینک قابل توجه به طراحان اجازه می‌ده با یه تیر دو نشون بزنن. اول اینکه، به راحتی قابل دیده. دوم اینکه، فقط با کلیک به یه ورودی تبدیل می‌شه و حواس کاربرانی که کد ندارن یا علاقه‌ای به تبلیغات ندارن رو پرت نمی‌کنه.

اجازه بدین کدهای تخفیف با یه کلیک اعمال بشن

وقتی به کاربرا یه کد تخفیف تو یه وب‌سایت یا تبلیغات ارائه می‌دین، به اونها اجازه بدین که به جای وارد کردن دستی کد، با یه کلیک تخفیف رو اعمال کنن. این به طور قابل توجهی تلاش کاربر رو کاهش می‌ده، چون اگه کد تو یه تصویری که قابل کپی نیست جاسازی شده باشه، نیازی نیست که حافظه‌شون رو برای به خاطر سپردن کد تحت فشار بذارن.

یه گزینه‌ی دیگه اینه که یه انتخاب از کدهای تخفیف موجود رو هنگام پرداخت ارائه بدین. وقتی معامله‌ی مناسب رو پیدا کردن، کاربرا می‌تونن روی کد کلیک کنن و اون رو به طور خودکار بدون نگرانی غیرضروری روی سفارش اعمال کنن.

تخفیف‌های سراسری رو به طور خودکار اعمال کنین

گاهی اوقات، وب‌سایت‌ها می‌تونن کدهای تخفیف برای اقدامات خاصی مثل ثبت‌نام تو لیست پستی یا ثبت سفارش برای یه قیمت کل مشخص ارائه بدن. از کاربرا نخواین که تلاش اضافی کنن — چنین کدهای کوپن رو به طور خودکار روی سبد خرید اعمال کنین.

همچنین می‌تونین یه ایمیل به کاربرا ارسال کنین و به اونها اطلاع بدین که یه کد تخفیف بهشون داده شده. مطمئن شین که کاربرا می‌تونن کوپن رو مستقیماً از ایمیل کپی یا اعمال کنن و به صفحه‌ای هدایت بشن که کد از قبل روی سفارش اونها اعمال شده.

اعمال موفقیت‌آمیز کد تخفیف

وقتی یه کاربر با موفقیت یه کد تخفیف رو اعمال می‌کنه، مهمه که بلافاصله اون رو تأیید کنین. این می‌تونه با استفاده از رنگ‌های حالت موفقیت (مثل سبز)، یه آیکون یا متن توضیحی به دست بیاد. این نشانه‌های بصری به کاربرا کمک می‌کنه مطمئن بشن که کوپن اونها معتبره و یه تخفیف روی سفارش اونها اعمال می‌شه.

با مطلع نگه داشتن کاربرا تو کل فرآیند، می‌تونین اعتماد اونها به وب‌سایت یا اپلیکیشن خودتون رو افزایش بدین و اونها رو بیشتر به تکمیل خریدشون ترغیب کنین.

تخفیف رو تو مجموع نشون بدین

اگه کاربرا تخفیف اعمال شده و کاهش قیمت رو نبینن، کدهای تخفیف هیچ فایده‌ای ندارن. قبل از اینکه کاربرا به پرداخت ادامه بدن، مطمئن شین که سیستم کوپن‌ها رو اعمال کرده، تخفیف رو ثبت کرده و مجموع رو به درستی محاسبه کرده. همچنین مهمه که تخفیف رو نزدیک مجموع هنگام پرداخت نشون بدین.

خطای کد تخفیف

تو بعضی موارد، ممکنه کد تخفیف قابل اعمال نباشه. تو موارد دیگه، ممکنه منقضی شده باشه یا به اشتباه وارد شده باشه. با ارائه‌ی یه پیام خطای واضح، از جمله توصیه‌های سازنده در مورد کاری که کاربرا می‌تونن در مورد اون انجام بدن، به کاربرا اطلاع بدین. اگه کد تخفیف منقضی شده باشه، می‌تونین لینکی رو ارائه بدین که کاربرا بتونن لیست سایر کوپن‌های موجود رو مرور کنن. اگه کد تخفیف حاوی خطا باشه، پیشنهاد بدین که کاربرا اون رو بررسی و دوباره اعمال کنن.

حذف کد تخفیف

تو بعضی موارد، ممکنه کاربرا تخفیف ارائه شده رو دوست نداشته باشن. ممکنه قیمت اصلی فروش یه آیتم رو ترجیح بدن یا ممکنه یه کد تخفیف بهتر برای استفاده پیدا کرده باشن. وقتی یه کد رو از ورودی حذف می‌کنن، یه پیام مختصر ارائه بدین که کاربرا رو در مورد اون مطلع کنه. این هر گونه سردرگمی در مورد اینکه آیا مجموع شامل هیچ تخفیفی هست یا نه رو از بین می‌بره.

اگر به دنبال ورود به دنیای طراحی محصول هستید، با مارجین یک بار برای همیشه و اصولی این مهارت را یاد بگیرید.

مشاهده دوره جامع طراحی محصول

آخرین تکنیک‌ها، ترفندها و مطالب آموزنده طراحی محصول را در اینستاگرم مارجین ببینید.

5 دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید