تحقیق تجربه کاربر یا همون UX Research به شما کمک میکنه تا نیازها و خواستههای
واقعی کاربران خودتون رو بشناسید. توی این
دوره، تمام مهارتهای لازم برای انجام تحقیقات مؤثر UX رو یاد میگیرید و میتونید
به یک متخصص UX Research تبدیل شوید. یاد میگیرید که به جای تکیه بر حدس و گمان،
با تحقیق تجربه کاربر تصمیمات خودتون رو بر اساس دادههای واقعی بگیرید و با
کاربران خود همدلی کنید، رفتار آنها را تحلیل کنید و محصولی بسازید که واقعاً برای
آنها مفید باشد.
بعد از تهیه دوره برا همیشه به محتوای دوره و آپدیت ها دسترسی
دارید.
ضمانت بازگشت وجه
تا 14 روز بعد از تهیه دوره، میتوانید هزینه دوره را بی چون و
چرا
باز پس گیرید.
5 ساعت آموزش مفید
کاملترین دوره تحقیق تجربه کاربر یا ux research همراه با مثال های فراوان.
مهارت های عملی تحقیق ux
برای درک بهتر، هر بخش از آموزش را با یک یا چند پروژه تکمیل
میکنیم.
گام های یادگیری ux research
گام اول: شروع کار تو تحقیقات ux
مبانی تحقیقات UX رو برای کارِ جامع و کاربرپسند یاد بگیرین. اکتشافیهای قابلیت
استفاده رو بفهمین، تحقیقات دسترسیپذیری انجام بدین و به مسائل اخلاقی و سوگیریها
توجه داشته باشین.
12 درصد از کل دوره
زمان تقریبی یادگیری این گام: 10 روز
گام دوم: روشهای تحقیقات UX
روشهای مختلف تحقیقات UX، چه کیفی و چه کمی، و اینکه چطور روش درست رو برای اهدافتون
انتخاب کنین رو یاد بگیرین. تکنیکهای مؤثر برای مرتبسازی کارت و ساخت نظرسنجی تو
تحقیقات UX رو کشف کنین.
12 درصد از کل دوره
زمان تقریبی یادگیری این گام: 10 روز
گام سوم: انجام تحقیقات UX
مبانی تحقیقات UX رو برای کارِ جامع و کاربرپسند یاد بگیرین. اکتشافیهای قابلیت
استفاده رو بفهمین، تحقیقات دسترسیپذیری انجام بدین و به مسائل اخلاقی و سوگیریها
توجه داشته باشین.
12 درصد از کل دوره
زمان تقریبی یادگیری این گام: 10 روز
گام چهارم: تحلیل تحقیقات UX
تکنیکهای تحلیل برای بهینهسازی دادههای تحقیقات UX رو یاد بگیرین. جلسات جمعبندی
برگزار کنین، از نمودارهای وابستگی استفاده کنین و گزارشهای عملی بسازین. از دادههای
پیچیده بینش استخراج کنین تا استراتژی طراحی رو شکل بدین.
12 درصد از کل دوره
زمان تقریبی یادگیری این گام: 10 روز
گام پنجم: خروجیهای تحقیقات UX
یاد بگیرین که خروجیهای تحقیقات UX مثل پرسونها، نقشههای همدلی، نقشههای سفر و
تجربهی کاربر و مدلهای ذهنی رو بسازین. مهارتهایی رو برای ساخت برنامههای تحقیقاتی
و اعمال بینشها تو تصمیمات طراحی توسعه بدین.
12 درصد از کل دوره
زمان تقریبی یادگیری این گام: 10 روز
سرفصل های دوره ux research
متد های تحقیق تجربه کاربر
انتخاب روش تحقیق
ساختن نظرسنجی برای تحقیقات
متد های تحقیق کمی
متد های تحقیق کیفی
مرتب سازی کارت
انجام تحقیقات تجربه کاربر
بهترین روشها برای سوالات تحقیق UX
انجام مصاحبه با کاربر برای تحقیقات UX
جذب شرکتکننده برای تحقیقات UX
درست کردن یه راهنمای مصاحبه UX
سازماندهی تحقیقات UX
تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق
برگزاری جلسات جمعبندی
تحلیل تحقیقات UX
گزارشدهی تحقیقات UX
نمودارهای وابستگی در تحقیقات UX
موارد قابل تحویل بعد از تحقیقات
پرسونا در تحقیقات تجربه کاربری
مدل های دهنی در تحقیقات تجربه کاربر
نقشه های سفر و تجربه کاربر
نقشه همدلی در تحقیقات تجربه کابری
درباره مدرس
سپهر یونسی
بیش از 7 سال تجربه طراحی محصول در دوره جامع طراحی محصول مارجین؛ تو این
دوره
نمیخوام
فقط تئوری درس بدم، بلکه میخوام تجربههای واقعیم تو پروژههای مختلف رو باهاتون در
میون بذارم. قراره با هم روی کیسهای واقعی کار کنیم و ببینیم چطور میشه یه ایده رو به
یه محصول موفق تبدیل کرد. اگه دنبال یه آموزش کاربردی و عملی هستین، این دوره
دقیقاً همون چیزیه که دنبالشین.
مدیر و موسس آکادمی مارجین
نویسنده کتاب رابط کاربری سئوبیس
بیش از 5 سال سابقه آموزش
مجری بیش از 80 پروژه طراحی محصولات مختلف
ابزار های آموزش داده شده در دوره
صحبتی با دانشجویان دوره
تو این دوره، شما یه درک جامع از فرآیند تحقیقات کاربر پیدا میکنین. دربارهی روششناسی و
خروجیهای هر مرحلهی تحقیق یاد میگیرین، از جمله اینکه چطور اهداف تحقیقاتی واضح و عملی
بنویسین، چطور روش تحقیق درست رو برای مطالعهتون انتخاب کنین و چطور دادهها رو به طور
مؤثر جمعآوری، تحلیل، تفسیر و گزارش کنین.
از طریق این دوره، همچنین یاد میگیرین که چطور از بینشهای بهدستآمده از تحقیقات UX تو
فرآیند طراحی استفاده کنین و مطمئن بشین محصولاتی که میسازین، کاربرمحور هستن و نیازهای
مخاطب هدفتون رو برآورده میکنن. یاد میگیرین که چطور از تحقیقات برای شناسایی نیازهای
کاربر، توسعهی پرسوناهای کاربر و ایجاد سفرهای کاربری که به شما کمک میکنه تجربهی کاربر
رو بفهمین، استفاده کنین. همچنین یاد میگیرین که چطور از بینشهای تحقیقاتی برای گرفتن
تصمیمات طراحی آگاهانه، تست نمونههای اولیه و تکرار طرحها استفاده کنین.
تا آخر دوره، شما به مهارتها و دانش لازم برای انجام تحقیقات مؤثر UX و استفاده از اون
بینشها برای ساخت محصولات کاربرپسندتر مجهز میشین. چه یه طراح UX باشین، چه مدیر محصول یا
محقق، این دوره ابزارهایی رو که برای طراحی محصولاتی که نیازهای کاربر رو برآورده میکنن و
یه تجربهی کاربری بینقص ارائه میدن، در اختیارتون قرار میده.
چیزی که با تحقیقات UX یاد میگیرین:
نوشتن اهداف واضح و عملی برای تحقیقات UX: میفهمین که تعیین اهداف تحقیقاتی واضح و قابل
اندازهگیری چقدر مهمه و چطور از اونا برای هدایت روش تحقیق و تحلیلتون استفاده کنین.
کشف اینکه چطور روش تحقیق درست رو برای مطالعهتون انتخاب کنین: مزایا و معایب روشهای
مختلف تحقیق کمی و کیفی رو میفهمین و یاد میگیرین که چطور روشهای تحقیقاتی مناسب رو برای
اهدافتون انتخاب کنین.
درک چگونگی جمعآوری، تحلیل، تفسیر و گزارش دادهها: یاد میگیرین که چطور به صورت اخلاقی
از کاربرها داده جمعآوری کنین، اونا رو تحلیل کنین و ازشون بینشهای معناداری به دست
بیارین که به تصمیمات طراحیتون جهت بدن.
بررسی راههای ایجاد و استفاده از خروجیهای تحقیقات UX: یه آموزش گام به گام از نحوهی
ایجاد خروجیهای تحقیقات UX مثل نقشههای همدلی، نقشههای سفر و تجربهی کاربر، مدلهای
ذهنی و پرسوناهارو میبینین.
سوالات متداول
شرایط پرداخت اقساطی چجوریه؟
ثبتنام اقساطی ساده و آسان و بدون نیاز به چک یا سفته یا ضامنه. از بخش
ثبتنام، پرداخت اقساطی رو انتخاب کنین، توی این حالت شما نیمی از هزینه دوره
رو میپردازین و توی دوره ثبت نام میشین و نیمه دیگه هزینه دوره رو یک ماه بعد
پرداخت میکنید.
میتونیم گروهی ثبت نام کنیم؟
بله؛ و توی این حالت از تخفیف گروهی نیز بهره مند میشید به این صورت که ثبت نام
از۳ تا ۵ نفر به صورت همزمان : ۲۵٪ تخفیف شاملتون میشه برا هر نفر.
تحقیقات کاربر یا تحقیقات UX، بخش خیلی مهمی از هر فرآیند طراحی انسانمحوره. این کار شامل مطالعهی
نیازها، ترجیحات، رفتارها و انگیزههای کاربرهاست تا به دیدگاههایی برسیم که به طراحها کمک کنه
محصولاتی رو بسازن که نیازهای اونا رو برطرف کنه. تحقیقات UX به طراحها اطلاعات ارزشمندی میده که
بهشون کمک میکنه نقاط ضعف رو شناسایی کنن، تصمیمات طراحی آگاهانه بگیرن و در نهایت محصولاتی
کاربرپسندتر بسازن.